Stäng

Kundtjänst

BESTÄLLNING

Kan jag ändra min order?

Du kan inte ändra en lagd order via hemsidan men kontakta kundtjänst, 08-702 03 04 eller kundservice@simbi.nu, så hjälper vi dig. 

Har vi redan packat och skickat din order måste du hämta ut den för att sedan återsända den.

Kan jag hämta min order i butiken?

Självklart kan du det, välj fraktalternativet "hämta i butik" i kassan så får du en sms- eller e-postavisering när din order är redo att hämtas ut.

Vad händer efter att jag lagt min beställning?

1. När du genomfört ditt köp får du en bekräftelse via mail. 
2. Så snart di order är plockad och frakten bokad enligt ditt val kommer ytterligare ett mail med ett kollinummer. Använd kollinumret för att följa din leverans. Normal leveranstid är 1-3 vardagar. 
3. Transportbolaget skickar leveransstatus och/eller en uthämtningskod. 

Jag har ångrat mig, hur gör jag då?

Du har alltid full ångerrätt inom 14 dagar om du inte är nöjd med varan. Om vi ännu inte har hunnit skicka din beställning kontaktar du kundtjänst och avbokar den. Är ordern skickad måste du hämta ut beställning, betala fakturan och sedan skicka tillbaka produkten till oss. Vi krediterar sedan summan. Det går självklart bra att komma in i butiken och lämna tillbaka varorna.

BETALNING

Vilka betalsätt kan jag välja mellan?

Vi erbjuder kortbetalning, faktura samt delbetalning (konto) via Ecster Pay, för aktuella villkor, se köpvillkor.

Jag har inte fått någon faktura vad gör jag?


Fakturan skickas från Ecster(Handelsanken Finans) via E-post, kontrollera först och främst att fakturan inte hamnat i skräpposten. Skulle du mot förmodan inte fått någon faktura så hör du av dig till oss på E-post, telefon eller kontaktformuläret nedan så löser vi det.

Hur gör jag för att förlänga eller ändra betaltiden/delbetala på min faktura


Alla frågor gällande fakturor vänder du dig till Ecster (fd. Handelsbanken Finans) på telefonnummer 08-701 46 67 eller www.ecster.se

Jag glömde betala fakturan, vad händer nu?


Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader.

RABATTER

Hur använder jag en rabattkod?


Rabattkoden lägger du in i kassan under fältet "Rabatt eller kampanjkod" innan du genomför betalningen. Vissa rabattkoder kräver att du är inloggad på "Mina sidor" för att den skall fungera.

Hur använder jag en rabattkupong?


Rabattkuponger från våra leverantörer gäller både i butik och på webben så länge det står att den är giltig på kupongen. Kupongen kan inte registreras digitalt men skicka en den i original tillsammans med ditt kvitto så krediterar vi beloppet åt dig.

Hur använder jag stämpelkort?


I dagsläget hanterar vi detta endast i fysisk butik med vissa undantag:
Varumärke Erbjudande
Eukanuba 50% på var 6:e fodersäck
Iams 50% på var 6:e fodersäck
EverClean 50% på var 6:e kartong

För att vi skall starta upp ett elektroniskt stämpelkort så lägger du en kommentar vid orderläggning att du önskar få ett stämpelkort uppstartat.

LEVERANS

Vilka leveransalternativ kan jag välja mellan?


Vi använder vi oss av både Posten och DHL. Du kan även välja att hämta ut din order i vår fysiska butik.

- Vissa produkter såsom frysta produkter skickar vi ej i dagsläget utan kan endast hämtas i vår butik.
- Alla beställning över 20 kg eller som är skrymmande skickas med pall eller som hempaket då Service Point/utlämningsställen inte hanterar sådana paket.

Fraktval Villkor
PostNord - Mypack

Paketet levereras till valfritt utlämningsställe.

Leveransinformation - Skickas per mail när paketet sänds från oss.

Avisering - Sker så snart ditt paket är redo att hämtas ut.

Utlämning - Sker på angivet utlämningsställe med ID-kontroll.

PostNord - Hemleverans

Paketet levereras till angiven adress

Leveransinformation - Skickas per mail när paketet sänds från oss.

Avisering - Sker innan utkörning.

Utkörning - Sker enligt överenskommen tid mellan 09-17.

PostNord - Hemleverans kvällstid

Paketet levereras till angiven adress

Leveransinformation - Skickas per mail när paketet sänds från oss.

Avisering - Sker innan utkörning.

Utkörning - Sker enligt överenskommen tid mellan 17-21.

PostNord - Hemleverans utan kvittens

Paketet levereras till angiven adress utan kvittenskrav

Leveransinformation - Skickas per mail när paketet sänds från oss.

Avisering - Sker innan utkörning.

Utkörning - Sker enligt överenskommen tid mellan 09-17.

OBS! Krävs portkod lämnas paketet utanför porten!

DHL - Pall

Din order levereras på pall till tomtgräns eller port.

Leveransinformation - Skickas per mail när paketet sänds från oss.

Avisering - Sker innan utkörning.

Utkörning - Sker enligt överenskommen tid mellan 09-17.

Hämta i butik Sickla Köpkvarter

Hämta din order i vår fysiska butik.

Avisering - Sker via sms eller e-mail så snart din order är redo för uthämtning, normalt 1-3 arbetsdagar.

Utlämning - Sker i vår fysiska butik i Sickla Köpkvarter (Siroccogatan 10, 131 54, Nacka

OBS! Har du köpt frysprodukter så kan du endast använda detta alternativ.



När får jag min leverans?


Normal leveranstid är 1-3 vardagar. Är din beställning väldigt stor eller tillfälligt slut i lager kan detta variera, du får alltid information om detta när du lägger din order. Används lantbrevbärare kan frakttiden förlängas något. 

Vad kostar frakten?

 
Vi erbjuder fri frakt från 1000kr med undantag för vissa skrymmande produkter där en fraktavgift tillkommer. Hur stor denna avgift är framgår i kassan när aktuell produkt ligger i varukorgen. Även ordinarie fraktavgift blir synlig när du valt leveransalternativ. 

Jag har inte fått någon uthämtningskod från transportbolaget, vad gör jag?

Om koden inte kommer kan du även använda dig av det kollinummer som kom med leveransbekräftelsen och legitimation för att hämta ut ditt paket.

En vara var skadad i leverans, vad gör jag?

Är paketet skadat när du hämtar ut eller tar emot paketet anmäler du detta direkt till fraktombudet annars har vi ingen möjlighet att reklamera försändelsen till respektive transportör.  Ta även foton på skadan och skicka till oss, via mail kundservice@simbi.nu . Är du osäker så går det givetvis bra att ringa oss på telefon 08-702 03 04, så hjälper vi dig.

Jag har fått fel varor, vad gör jag?

Kontakta kundtjänst, vi mail kundservice@simbi.nu eller telefon 08-702 03 04, så hjälper vi dig.

Ej uthämtat paket


För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 200 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar.

 

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

RETUR & ÖPPET KÖP

Hur returnerar jag en vara?

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan. 
Dessa villkor gäller både vid distanshandel samt i vår butik. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt (för att fastställa egenskaper och funktion) och inte är i väsentligen oförändrat skick förbehåller sig Simbi Djurens Varuhus rätten att göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas. Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning eller medföljande batterier ska finnas med vid returen.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela din beställning så återbetalar vi det belopp du har betalat inklusive avgift för betalsätt och fraktkostnader. Om du skickar tillbaka en del av beställningen betalar vi inte tillbaka avgiften för betalsätt och fraktkostnader. När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten. Ångerrätt samt Öppet köp gäller inte för specialbeställda varor som har tillverkats enligt kundens anvisning eller som annars fått en personlig prägel.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och ev. baksida) då detta påskyndar hanteringen utav din retur. Retursedel hittar du här.
Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som paket till Simbi AB, Siroccogatan 10, 131 54 Nacka eller lämnas in i vår fysiska butik.

Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Simbi Djurens Varuhus åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Retursedel och vidare instruktioner hittar du här.

Kan jag returnera en vara i butiken även om jag handlade den på webben?

Givetvis kan du komma in med din retur till i butiken och göra ett byte eller återköp. Medtag följesedel eller orderbekräftelse.

När kommer min återbetalning?


Återbetalningen vid godkänd retur skall som huvudregel ske utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelande om att du vill returnera varan. Om vi inte erhållit den returnerade varan eller meddelande om att den skickats inom 14 dagar verkställs inte betalningen förrän vi mottagit varan eller bevis för att den skickats till oss.


Har du betalt via faktura är det viktigt att du betalar ursprungsfakturan och sedan anger Bank, Clearingnummer samt kontonummer för att vi skall kunna göra en återbetalning till dig. Har köpet genomförts med kort så sker retur till samma kort normalt två till tre bankdagar efter att din retur blivit godkänd.

Jag vill byta en vara, hur gör jag?


När du vill göra ett byte så behöver du göra en ny beställning på den produkt du önskar byta till samt skicka tillbaka den produkt du vill byta ut, på samma sätt som vid en retur. Så snart dina returnerade varor ankommit till oss gör vi en återbetalning på motsvarande summa.

 

Du kan även komma in till butiken så hjälper vi dig. Medtag följesedel eller orderbekräftelse.

Kan jag ångra mitt köp efter att varan har kommit?

Du har alltid 14 dagars Ångerrätt och Öppet köp . Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt (för att fastställa egenskaper och funktion) och inte är i väsentligen oförändrat skick förbehåller sig Simbi Djurens Varuhus rätten att göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas. Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning eller medföljande batterier ska finnas med vid returen.

 

Ångerrätt samt Öppet köp gäller inte för specialbeställda varor som har tillverkats enligt kundens anvisning eller som annars fått en personlig prägel.

Vem betalar frakten vid en retur eller ett byte?

Om du ångrar din order eller önskar byta produkt står du själv för kostnaden för frakten. Om varan var skadat eller fel vid leverans står vi för den.

SORTIMENT

Lagersaldo & Lagerstatus

Lagersaldot på webben uppdateras var 15:e minut och är därmed såg gott som alltid aktuellt. Avvikelsen kan dock förekomma i butiken så är du ute efter en specifik vara och planerar ett besök, ring gärna innan.

Jag saknar en produkt i ert sortiment, kan ni beställa den?

Saknar du någon produkt i vårat sortiment eller har önskemål att vi tar in något specifikt, är du varmt välkommen att höra av dig till oss med ditt önskemål. 

Jag vill beställa ett djur, kan ni hjälpa mig?


Vi kan i vissa fall beställa in fåglar och smådjur som du får hämta ut i butiken. Kontakta kundtjänst med ditt önskemål för mer detaljer. 

Hur fungerar smakgaranti?

Smakgaranti tillämpas av de flesta av våra leverantörer och betyder att om din hund eller katt inte tycker om maten så har du möjlighet att lämna tillbaka säcken och få pengarna tillbaka.

 

För att kunna använda dig av smakgarantin krävs följande:
- Minst 75% av säckens innehåll finns kvar
- Fodret är i sin originalförpackning
- Retur sker inom 30 dagar från köptillfället
- Smakgarantisedeln, som du hittar här, är korrekt ifylld samt att du bifogar följesedel, faktura elelr kvitto för köpet

UPPFÖDARE

Jag är uppfödare, kan jag få någon rabatt?

Vi erbjuder de rabatter som respektive fodermärke erbjuder sina medlemmar i respektive uppfödarklubb, se tabell nedan.

För att kunna nyttja uppfödarrabatter krävs det att du skickar en kopia eller bild på ditt medlemsskapsbevis samt lägger en kommentar vid beställningen om att du vill nyttja uppfödarrabatten.

Varumärke Rabatt Gäller på webben Krav
Brit 20% Ja Skicka in bild på uppfödarbevis
Vom og Hundemat 10% vid köp över 500 kr Nej Skicka in bild på uppfödarbevis
Eukanuba Bonuskort via Tree of Pets kundportal Nej Skicka in bild på uppfödarbevis
Orijen Bonuskort via Tree of Pets kundportal Nej Skicka in bild på uppfödarbevis
Acana Bonuskort via Tree of Pets kundportal Nej Skicka in bild på uppfödarbevis
Pro Plan Stämpelkort, var 5:e säck gratis Nej Skicka in bild på uppfödarbevis och Pro Plans uppfödarkort
Royal Canin Bonuskort, var 4:e produkt gratis Nej Skicka in bild på uppfödarbevis
Mush Uppfödare: 15% på kartonger
Ambassadörer: 40% på Vaisto & Basic
Nej Skicka in bild på uppfödarbevis och/eller ambassadörskort
Four Friends 30% på foder 17 kg Nej Skicka in bild på uppfödarbevis
EverClean      
Iams      



KUNDKLUBBEN

Hur blir jag medlem i kundklubben?


Du kan bli medlem direkt i butiken eller via webben. Gå in på "Mina sidor" och "Skapa nytt konto" och följ instruktionerna. Välkommen!

Vilka fördelar finns det med kundklubben?

  • Bonuspoäng på alla dina köp i vår butik

  • Upp till 7% återbäring via bonusutskick 1 gång/kvartal

  • Exklusiva medlemserbjudanden

  • Förhandsinformation om våra senaste produkter

  • Tips, råd och information om frågor rörande ditt husdjur

  • Kostnadsfritt medlemskap. Ett medlemskap gäller för alla i samma hushåll
Kostar det något?

Nej, klubben är helt kostnadsfri

Hur fungerar poängsystemet?

Bonusen beräknas procentuellt utifrån hur mycket du handlat för under senaste kvartalet. 

Inköp/kvartal Bonusbelopp
1000-1999 kr 25 kr
2000-2999 kr 60 kr
3000-3999 kr 90 kr
4000-4999 kr 160 kr
> 5000 kr 7% på totalsumman


Jag får ingen bonuscheck

Bonuscheckar skickas ca en gång/kvartal via mail eller sms. Dessa kan i dagsläget endast nyttjas i vår fysiska butik. Om du inte får någon check beror det ofta på att dina uppgifter är felaktiga eller inaktuella. Logga in på "Mina sidor" eller besök vår butik så löser vi det. 

Varför kan jag inte använda bonuschecken på webben?

I dagsläget stödjer inte vårt datasystem användandet av bonuscheckar på webben. Detta är något vi arbetar med. 

Varför ser jag inte några medlemserbjudanden på webben?

För att kunna se aktuella erbjudanden måste du vara inloggad på "Mina sidor". 

Kontaktformulär

Ditt namn:
Ditt telefonnummer:
Din e-postadress: *
Ordernummer/Kvittonummer: *
Ämne för meddelande:
Meddelande: *
Genom att använda detta formulär samtycker jag till att de personuppgifter jag uppgett registreras och behandlas i syfte att kunna hjälpa mig med mitt ärende. Behandlingen följer integritetspolicyn hos Simbi AB.

Kundtjänst Webshop

Frågor gällande beställningar, leveranser och returer. 

E-post: kundservice@simbi.nu 
Vi svarar på alla frågor så snart vi kan!

Telefon: 08-702 03 04
Måndag-Fredag 10:00-13:00

Allmäna frågor

Frågor gällande produkter, rådgivning med mera.

Telefon: 08-7020304

Måndag - Fredag 10:00-20:00
Lördag: 10:00-18:00
Söndag: 11:00-17:00

 

Besök oss i butiken

Sickla Köpkvarter / Simbahuset
Siroccogatan 10
131 54 NACKA

Öppettider:
Måndag - Fredag 10:00-20:00
Lördag: 10:00-18:00
Söndag: 11:00-17:00

Hundtrim

I anslutning till butiken.
Hundtrimmet är inte alltid bemannat.

Telefon: 08-702 03 04 
E-post: Hundtrim@simbi.nu

Din kundvagn

Kundvagnen är tom
0 artiklar 0 kr
Till kassan
Brett Sortiment
Snabb leverans
Över 20 års erfarenhet
Fri frakt från 1000 kr