Stäng

Kundtjänst

Vanliga frågor och svar

Returer, byten, reklamation & skador

Jag vill byta en vara jag beställt, hur gör jag?
Du har alltid full bytesrätt inom 14 dagar om du inte är nöjd med varan eller behöver en annan storlek.
  • Lägg en ny order på den vara du vill byta till.
  • Logga in på mina sidor och registrera bytet.
  • Packa ordern, tejpa ihop kartongen (sänd tillbaka produkten i samma emballage du tog emot den i). 
  • Sänd tillbaka paketet till oss, glöm inte att be om inlämningskvitto.
  • Vid betalning med faktura så kan fakturan pausas under tiden bytet behandlas. För att pausa fakturan kontaktar du Ecster som hanterar alla våra betalningar.
Jag vill returnera en produkt, hur gör jag?
  • Registera din retur på Mina sidor.
  • Packa ordern, tejpa ihop kartongen (sänd tillbaka produkten i samma emballage du tog emot den i, sätt aldrig adressetiketter eller frimärken direkt på produkten, eventuella transportskador som uppstår ansvarar avsändaren för). 
  • Sänd tillbaka paketet till oss, glöm inte att be om inlämningskvitto för ev. spårning.
  • Vid betalning med faktura så kan fakturan pausas under tiden bytet behandlas. För att pausa fakturan kontaktar du Ecster som hanterar alla våra betalningar.
  • Så snart vi har mottagit och granskat din retur och skickar en kreditfaktura eller återbetalning på kort, vilket normalt sker inom sju arbetsdagar.
  • OBS! Fraktkostnad för returer av skrymmande artiklar och varor 
  • Du kan när som helst även utföra en retur direkt i butik.
Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?
För en snabb och enkel hantering av din reklamation gör såhär:
  • Skicka ett mail till kundservice@simbi.nu med ämnesrad "Reklamation" bifoga bilder och beskrivning av ärendet samt ordernummer och ev. artikelnummer. Därefter kontaktar vi dig för vidare instruktioner.
  • Normalt hanterar vi reklamationer inom ett par arbetsdagar.
Transporten var skadad eller en vara var skadad, vad gör jag?
Är paketet skadat när du tar emot det eller hämtar ut paketet så anmäler du detta direkt till fraktombud eller budfirma.
  • Skicka ett mail till kundservice@simbi.nu med ämnesrad "Transportskada" bifoga bilder och beskrivning av skadan.
  • Det går givetvis också bra att ringa oss på 08-7020304 så hjälper vi dig.
Jag har inget konto på mina sidor, hur gör jag?
Du kan enkelt skapa ett konto på "mina sidor" genom att följa instruktionerna nedan.
  • Gå till mina sidor - mina sidor
  • Har du inget konto - tryck på glömt lösenord.
  • Fyll i den E-postadress du använde när du gjorde din beställning.
  • Mail innehållandes återställningsinstruktioner och skapa ett konto.
  • Logga sedan in på ditt konto för att utföra byten, returer eller reklamationer.

 

Frågor om Order, Beställning, Betalning & leverans

Kan jag ändra min order?

Du kan inte ändra en lagd order via hemsidan men kontakta kundtjänst, 08-702 03 04 eller kundservice@simbi.nu, så hjälper vi dig. Har vi redan packat och skickat din order måste du hämta ut den för att sedan återsända den.

Vilka betalsätt kan erbjuder ni?
Vi erbjuder kortbetalning, faktura samt delbetalning (konto) via Ecster Pay, för aktuella villkor, se köpvillkor.
Vilka leveranssätt erbjuder ni?

I dagsläget erbjuder vi följande leveransalternativ:
  • Budbee - Hemleverans 17-22 / Paketet levereras direkt till din dörr. Följ leveransen i din mobil. Avisering sker innan leverans. Kan lämnas utanför din dörr utan kvittens.

  • PostNord - Mypack / Paketet levereras till valfritt utlämningsställe. Leveransinformation skickas per mail när paketet sänds från oss. Avisering - Sker så snart ditt paket är redo att hämtas ut. Utlämning - Sker på angivet utlämningsställe med ID-kontroll.
  • PostNord - Hemleverans / Paketet levereras till angiven adress. Leveransinformation - Skickas per mail när paketet sänds från oss. Avisering - Sker innan utkörning.
  • DHL/PostNord - Pall / Din order levereras på pall till tomtgräns eller port. Leveransinformation - Skickas per mail när paketet sänds från oss. Avisering - Sker innan utkörning. Utkörning - Sker enligt överenskommen tid mellan 09-17.

  • Hämta i butik Sickla Köpkvarter / Hämta din order i vår fysiska butik. Avisering - Sker via sms eller e-mail så snart din order är redo för uthämtning, normalt 1-3 arbetsdagar. Utlämning - Sker i vår fysiska butik i Sickla Köpkvarter (Siroccogatan 10, 131 54, Nacka)

  • Hämta på parkeringen i Sickla Köpkvarter / Vi kommer ut till din bil och lämnar av din beställning efter överrenskommen tid.  Avisering - Sker via sms eller e-mail så snart din order är redo för uthämtning, normalt 1-2 arbetsdagar. Utlämning - Sker utanför fysiska butik i Sickla Köpkvarter (Siroccogatan 10, 131 54, Nacka)
     
Jag har inte fått någon faktura, vad gör jag?
Fakturan skickas från Ecster Pay via E-post, kontrollera först och främst att fakturan inte hamnat i skräpposten. Skulle du mot förmodan inte fått någon faktura så hör du av dig till oss på E-post, telefon eller kontaktformuläret nedan så löser vi det.

Frågor om Rabatter & Uppfödarrabatter

Hur använder jag en rabattkod & rabattkuponger?

Rabattkoden lägger du in i kassan under fältet "Rabatt eller kampanjkod" innan du genomför betalningen. Vissa rabattkoder kräver att du är inloggad på "Mina sidor" för att den skall fungera.

Fysiska rabattkuponger kan endast lösas in i vår fysiska butik i dagsläget.

 

Hur använder jag stämpelkort & bonuskort digitalt?
Nedan ser du en lista på vilka bonuskort du kan använda online & i butik.
Varumärke Rabatt Antal Form
Acana 25% Var 5:e förpackning Lämna meddelande i kassan
Orijen 50% Var 5:e förpackning Lämna meddelande i kassan
Eukanuba 50% Var 5:e förpackning Lämna meddelande i kassan
Iams 50% Var 5:e förpackning Lämna meddelande i kassan
EverClean 50% Var 5:e förpackning Lämna meddelande i kassan
Bozita 50% Var 5:e förpackning Endast butik
Robur 50% Var 5:e förpackning Endast butik
Carnilove 50% Var 6:e förpackning Endast butik
Brit Care 50% Var 5:e förpackning Endast butik
Peewee 100% Var 12:e förpackning Endast butik
Jag är uppfödare och vill nyttja min rabatt, hur gör jag?
Är du registrerad uppfödare behöver du endast sända in ett bildbevis på ditt uppfödarbevis så registerar vi din uppfödarrabatt. Beroende på vilken uppfödarrabatt du vill använda så lägger vi in rabatterat pris direkt på dig som kund alternativt krediterar beloppet när order är lagd.
Bild på uppfödarbevis skickar du till kundservice@simbi.nu med ämnesrad "Uppfödarbevis"


Frågor om vårt sortiment

Jag saknar en produkt i ert sortiment, kan ni beställa den?
Givetvis hjälper vi dig, även om en specifik produkt inte finns upplagd i vårt sortiment kan vi nästan alltid beställa hem produkten åt dig. Kontakta oss per telefon eller via kundservice@simbi.nu så hjälper vi dig!


Jag vill beställa djur, kan ni hjälpa mig?
Vi kan i vissa fall beställa in fåglar och smådjur som du får hämta ut i butiken. Kontakta kundtjänst med ditt önskemål för mer detaljer. 
Lagersaldo online och i butik?
Lagersaldot på webben uppdateras var 15:e minut och är därmed såg gott som alltid aktuellt. Avvikelsen kan dock förekomma i butiken så är du ute efter en specifik vara och planerar ett besök, ring gärna innan. I dagsläget delar butik och onlineförsäljningen lager. Vill du säkerställa lagersaldo innan besök i butik så lägg gärna beställning med leveransalternativ "hämta i butik" eller ring oss före ditt besök.

Kontakta oss

Kundtjänst Webshop

Frågor gällande beställningar, leveranser och returer. 

E-post: kundservice@simbi.nu 
Vi svarar på alla frågor så snart vi kan!

Telefon: 08-702 03 04
Måndag-Fredag 10:00-13:00

Allmäna frågor

Frågor gällande produkter, rådgivning med mera.

Telefon: 08-7020304

Måndag - Fredag 10:00-20:00
Lördag: 10:00-18:00
Söndag: 11:00-17:00

 

Besök oss i butiken

Sickla Köpkvarter / Simbahuset
Siroccogatan 10
131 54 NACKA

Öppettider:
Måndag - Fredag 10:00-20:00
Lördag: 10:00-18:00
Söndag: 11:00-17:00

Hundtrim

I anslutning till butiken.
Hundtrimmet är inte alltid bemannat.

Telefon: 08-702 03 04 
E-post: Hundtrim@simbi.nu

Kontaktformulär

Ditt namn:
Ditt telefonnummer:
Din e-postadress: *
Ordernummer/Kvittonummer: *
Ämne för meddelande:
Meddelande: *
Genom att använda detta formulär samtycker jag till att de personuppgifter jag uppgett registreras och behandlas i syfte att kunna hjälpa mig med mitt ärende. Behandlingen följer integritetspolicyn hos Simbi AB.

Din kundvagn

Kundvagnen är tom
0 artiklar 0 kr
Till kassan
Brett Sortiment
Snabb leverans
Över 20 års erfarenhet
Fri frakt från 500kr